FOOD DIARY #1

Mijn allereerste food diary is een feit! In deze blog deel ik wat ik de afgelopen week allemaal in mijn mond heb gestopt. En dat is niet mis! Ik moet zeggen dat het redelijk confronterend is (en ik als ik zin heb om een reep chocola te eten wel denk “Oh als ik dit moet opschrijven…” dus dat werkt goed haha!) De eerste dagen van mijn food diary ben ik nog op vakantie op het Griekse eiland Rhodos en daar mag ik nog flink genieten.

daisieskitchen.com food diary dagboek eten food foodie eetdagboek #1 griekenland vakantie rhodos

Zondag
Tegen 10 uur gaan we ontbijten in de zaal. Ik neem: 3 kopjes thee (ze zijn zoooo klein!), 1 sesambroodje kaas+jam, 1 plakje cake en 1 bakje Griekse yoghurt + honing. Ik voel me slank vandaag, iets dat ik de afgelopen dagen niet heb gehad. Naar de wc gaan hielp ook. Eindelijk wennen mijn darmen een beetje aan op vakantie zijn,maar we gaan alweer bijna naar huis helaas haha! Rond half 2 halen we een ijskoffie met zeker een triljoen calorieën. Omdat het lekker is en morgen onze laatste dag is. Praat het maar goed Daisy 😉

Tegen vieren krijg ik trek. Normaal hadden we al geluncht maar we hadden beiden nog geen zin. Vast door die ijskoffie. Eer dat we van het strand af zijn is het alweer even later. Bij 2 plekken waar we gingen kijken om een snelle pita te halen bleken nog niet open te zijn. Is ook zondag? Inmiddels ben ik redelijk hangry en zitten we 45min later alsnog bij het tentje waar we al de hele week zaten als we op het stand lagen. Bummer. Ik bestel pita gyros, een witte wijn en een flesje water.

Uurtje of half 9 lopen we richting het restaurant waarvan we gisteren al hadden  besloten er te eten. Het blijkt een kaart vol kleine hapjes te zijn. We bestellen 5 dingen,waarvan 2 flinke borden blijken. Het is wel echt gezellig met een tafel vol, die we onder het genot van een goed gesprek verorberen. We bestelden: knoflookbrood, gevulde champignons met kaas en bacon, feta in bladerdeeg met honing en sesam (YUMM!), kip in een kruidige yoghurt met champignons en ui en een schaal gamba’s in pittige tomatensaus met feta en peterselie. Het laatste beetje laat ik staan. Doordat de hapjes los komen, voel ik me eerder voldaan. Ik eet een keer meer m’n buik in plaats van mond…! We delen ook een half litertje witte wijn en een liter water.

Maandag
Weer pas vlak voor 10 uur naar ontbijtzaal. Ik kies een sesambroodje kaas met jam, chocoladecake en stroopcake. Van die laatste vraag ik het recept,want dit moet ik eens maken. Oké voorlopig niet want ik ging afvallen… drink 4 kopjes thee. Om half 2 moet ik plassen en besluit maar het hotel te lopen. Liever daar dan op openbaar toilet waar ik ook nog voor moet betalen. Ik neem op de terugweg een ijskoffie mee. Oh en een muffin want hij zag er zo onweerstaanbaar uit. Om het af te leren dan maar. Begin van de avond nemen we alvast afscheid van de zonsondergang en delen daar een klein flesje bubbels. We eten vroeg, uurtje of half 8 omdat we morgen terug vliegen. Ik proef wat feta uit de oven die Jochem bestelde als voorgerecht. Zelf neem ik alleen een hoofdgerecht: gegrilde zalm met gepofte aardappel en wat sla. Ik drink er een halve liter water bij.

Dinsdag
Vroeg dag, de wekker gaat om kwart over 6. We vliegen terug naar Nederland. Gelukkig kunnen we eerder dan normaal ontbijten. Ik eet een broodje kaas met jam en een klein bakje yoghurt met honing en 2 mini kopjes thee. Na de busreis ben ik misselijk en drink daarom slechts een paar slokjes water. Eenmaal in het vliegtuig gaat het wel en drink ik mijn 0.75L water vrij snel leeg. We delen een Mars. Als we uiteindelijk onze koffers hebben is het tegen 1 uur (Nederlandse tijd inmiddels, in Griekenland is het een uurtje later!) en heb ik serieuze trek. We besluiten te zondigen bij Burger King. Ik kies een kipburger en een dubbele hamburger en eet 2 curly fries van Jochem. Na 3 slokken van Jochem’s cola ga ik over op water. De rest van de fles drink ik tijdens de treinreis naar huis op. ’s Avonds knip ik makkelijk een zak uiensoep open en bak een stokbroodje af. De soep vul ik nog wel aan met een ui en wat water. Ik drink nog een paar glazen water want voel me echt niet fit.

Woensdag
Ik word rond 9 uur wakker en ontbijt met 2 crackers hagelslag, een glas water en een kop jasmijn thee. Verder heb ik weinig in huis dus straks flink boodschappen doen. Tussendoor drink ik nog een kop thee. Als lunch neem ik 2 muesli bollen met kaas met een glas water. Tussendoor drink ik nog 3 glazen water en een kop thee. Ik heb zin in iets lekkers, dus neem een klein bakje rauwe noten. Rond half 7 gaan we eten. Ik heb een stamppot van zoete aardappel met rauwe andijvie en een beetje uitgebakken spekjes gemaakt. Hier drink ik een glas water bij. Na het eten drink ik nog een kop thee en ga vroeg naar bed.

Donderdag
Voordat ik écht ga lijnen wil ik die cruesli opmaken want daar ga ik niet vanaf kunnen blijven. Er zitten stukjes chocola,amandel en hazelnoot in. Zo lekker! Zo slecht…! Ik voel me gelukkig al wat fitter dan de afgelopen dagen. Na het douchen drink ik een glas water en een kop thee. Ik ga nog even bloggen en drink onder het genot van ‘Koffietijd’ nog een bak thee. Al om 11 uur weet ik wat ik wil lunchen: tonijnsalade. Deze maak ik uiteraard zelf en eet het op 2 pompoenpit crackers met een blaadje spinazie. Onder het werken drink ik nog 3 glazen water. Als avondeten maakte ik mijn versie van de sushibowl, met zilvervliesrijst, spinazie, andijvie, champignons, courgette, gerookte forel, zalm en de leftover tonijnsalade. Dit maak ik af met sesamzaadjes. Ik drink nog 2 koppen thee.

Vrijdag
Ik maak de cruesli op (YES!) en drink 2 koppen thee. Ik lunch laat, veel te laat, met een mueslibol met kaas. Daarna heb ik nog steeds honger, dus knal ik een couscoussalade in elkaar met zongedroogde tomaat forel en andijvie (dat laatste was er trouwens niet lekker door!). Ik drink nog een glas of 3 water voor ik overga op de thee. Het is koud en heb echt alleen maar zin in Winterglow. ’s Avonds wil Jochem pasta eten en ik besluit zelf een tomatensaus te maken met basilicum, ui en wat peper en knoflook. Super lekker! Ik serveer de volkoren spaghetti het met de laatste spinazie, wat champignons, een gele paprika én een groentenburger (mijn eerste. Beviel goed!)

Komende week ben ik 4 dagen in Barcelona met mijn bestie, dus dan zal er ook weinig komen van gezond eten. Maar daarna barst het los. Echt! Op vakantie heb ik voldoende tijd gehad om uit te denken hoe ik het ga aanpakken en ik heb zelfs afgesproken om weer te gaan sporten (wat ik haaaaaaat). Er moeten echt een paar kilo af, want zoals ik de vorige keer vertelde, ik schrok me kapot toen ik op de weegschaal ging staan. Ik ga me natuurlijk voor mijn avontuur wegen, foto’s maken (iiiiiiekkkk!) en voor jullie bijhouden hoe het gaat.